Skoluppgift

"Jag förstår inte varför folk idag är så ivriga a omfamna "det nya Sverige" som det har blivit. Det är ju hemskt! Sverige har försämras under de senase 20-30 åren och det beror på at vår sanna kultur håller på att försvinna. Alla säger att folk ska få göra som de vill med sina liv, men detta har gått för långt.

Titta bara på alla invandrare som kommer till Sverige. De flyttar hit för att de vill ha alla de generösa bidrag som vi ger dem, och sen vägrar de arbeta. De tar bostäder från vanliga svenskar och dessutom så föder de en massa barn som de inte kan försörja. När dessa växer upp springer de runt på stan och slåss och rånar vita ungdomar. Allt detta beror på att de inte passar in i den svenska kulturen. Ta bara ett exempel: När jag skulle gå på tunnelbanan här om dagen så var den full, och många skulle kliva av. Alla svenskar vet att man ska vänta tills de i vagnen klivit av innan man går på, men då var det två svarta ungdomar som trängde sig in, utan att vänta på att de andra klev ur. Typiskt invandrarbeteende!

Samma sak är det med alla homosexuella. De ska alltid ha mer utrymme än vanligt folk, och visa upp sig i sina parader och hångla på stan. Kan de inte acceptera att folk tycker det är äckliga som de håller på? Varför ska andra behöva anpassa sig till dem hela tiden?

Det här är bara två exempel på saker som är fel i dagens samhälle. Sverige måste tillbaka till den tid då Sverige var svenskt och det fanns en sund kultur i vårt land. Folk snackar hela tiden om att man ska vara tolerant, inte rasist osv. Men hur kan det vara rasistiskt att säga sanningen? Jag menar att om alla invandrare, homosexuella, zigenare och liknande ska bo i Sverige så får de anpassa sig till våra regler, som det alltid varit. Det måste bli ordning på Sverige igen!
/Pursvensken a.k.a min lärare i svenska och religion som INTE alls är sådan som ovanstående kanske ger sken av. Han är underbar och gör såna här sake rför att vi ska lära oss att möta dessa åsikter med våra egna!

här är mitt svar:

Jag läste ett inlägg av ”Pursvensken” häromdagen, och jag måste säga att jag blev helt ställd.

Att folk drar alla andra över en och samma kant är jag van vid, men det här var ju på gränsen till idioti. ”… alla svenskar vet att man ska vänta tills de i vagnen klivit av innan man går på… ” vadå alla svenskar vet att man ska vänta, nej nej lilla vän ALLA svenskar vet inte det, och då speciellt ungdomar. Ta nästa exempel ”… men då var det två SVARTA ungdomar som trängde sig in, utan att vänta på att de andra klev ur. Typiskt invandrarbeteende!” hur menar du typiskt invandrarbeteende?

Svenska ”vita” ungdomar, främst killar som ska leka macho gör också sådär, så det är inte alls typiskt invandrarbeteende, så du måste ju vara ett extremt stolpskott till rikspucko om du säger att det bara är invandrare som beter sig så.

 

Vart bor du egentligen? Rinkeby, Akalla, Husby, Södertälje? Trångsynta människa! Invandrarna är precis lika mycket människor som vi är, sen att de flesta kanske är färgade eller pratar med dialekt det är något helt naturligt eftersom de kanske inte föddes med svenska som modersmål (du vet att svenska inte är ett världsspråk va?). Herregud har du hört dig själv när pratar engelska, spanska, franska eller tyska eller något annat språk? Det låter precis lika konstigt i Tyskland och deras öron om en svensk kommer dit och pratar tyska som det gör när en person från Kenya kommer till Sverige och lär sig prata svenska. Om du inte har märkt det så har svenskan också olika dialekter, skånskan till exempel.

 

”Samma sak är det med alla homosexuella. De ska alltid ha mer utrymme än vanligt folk, och visa upp sig i sina parader och hångla på stan. Kan de inte acceptera att folk tycker att de är äckliga som de håller på? Varför ska alla andra behöva anpassa sig till dem hela tiden?”

 

Nu är jag homosexuell och kan tala om för dig att vi inte alltid varit lika fria och öppna om vår sexualitet som vi är idag. Men då jag antar att du är homofob så ska jag ta fram en enklare förklaring som till och med ett omoget gammalt stolpskott till rikspucko borde förstå: homosexuella i detta lilla land kalalt Sverige är stolta över att vara homosexuella och vi står upp för det vi tror på, till skillnad från dig, som gömmer dig bakom beskyllningar och värdelösa argument. Men du är väl en sådan person som med glädje skulle vilja gasa alla homosexuella, judar, romer, invandrare och psykiskt sjuka människor i detta land, en nazist kort sagt. Att folk tycker att vi är äckliga när vi går med personen vi älskar i Prideparaden (ja, Pride är engelska och betyder stolthet och HBTQ-samhället är stolta)och då vill kyssa människan i fråga för att visa sin kärlek och uppskattning, är det verkligen äckligt? Den enda stora gayhändelsen på ett år är faktiskt Prideparaden, och det tycker jag faktiskt att ni ”straighta” människor kan unna oss.  Och vadå att ni anpassar er till oss? Det är ju tvärtom, om du använder det du har innanför skallbenet och börjar tänka!

 

”Men hur kan det vara rasistiskt att säga sanningen? Jag menar att om alla invandrare, homosexuella, zigenare och liknande ska bo i Sverige så får de anpassa sig till våra regler, som det alltid varit. Det måste bli ordning i Sverige igen!”

 

(trodde det hette lagar, och att zigenare är en felaktig benämning, varvid man hellre bör bruka ordet romer, men det är väl bara jag)

 Sanningen människa, är relativ. Det finns ingenting i min värld som ens drar sig åt din sanning. På min världskarta är alla lika mycket värda, jag gör ingen skillnad på färgad eller inte, så länge folk respekterar mig, respekterar jag dem. Sen kan jag prata engelska väldigt bra, så jag har inga som helst problem med om en invandrare inte kan ett ord svenska, så länge den personen kan ett uns engelska är jag nöjd, för då går det att kommunicera.

 
Vill du ha ordning på Sverige så börja med att utbilda poliserna lite bättre, så att de inte skiter i byxorna och misshandlar folk som börjar bli irriterade
 på dem, istället för att skrika snutjävel tycker jag att man ska kunna känna ett förtroende för polisen. Idag gör många inte det. Sen använd pengarna till att lära och utbilda invandrarna så att de KAN göra rätt för sig, och var inte så trångsynta och säg att en utländsk läkarutbildning inte kan accepteras, trots att den är mycket bättre än den svenska. Åh just det, ni är ju så rädda om era höga löner att ni inte vill släppa fram folk som slår er med hästlängder i utbildning, hövlighet och övrigt medicinskt kunnande.

 Men det här är som sagt bara vad jag tycker, sen kan ju resten säga vad dem vill, jag står för det jag sagt och skrivit här, till skillnad mot många av er anonyma datorskärmar.

 

Jag heter i alla fall Angelica.Vill ni mig något kan ni ju mejla: [email protected] .

Ser fram emot både korkade och intelligenta svar.

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker att det är intressant hur man pratar om invandrare som personer som enbart kostar staten pengar. Man glömmer ofta bort att det finns en hel del personer med bakgrund/rötter i andra länder som faktiskt arbetar, och som faktiskt drar in pengar till staten. Genom att dra den kopplingen gör man samma misstag som Idi Amin gjorde under 70-talet; han utvisade judar och invandrare då han trodde att de kostade pengar. Utvisningen gjorde att landets ekonomi rasade.

Det finns många läkare som har bakgrund i andra länder, många tandläkare, forskare för att inte nämna politiker.

Det roliga är också att man pratar om invandrare som personer med "icke-svenskt" utseende. Man skulle inte gå lika hårt fram mot någon från exempelvis London just för att denne med största sannolikhet är vit, men personer som är födda i Sverige men har mörkare hy är automatiskt invandrare.



När det gäller homosexualitet... Kärlek är kärlek, oavsett vad. Så länge ingen av parterna kommer till skada förstår jag inte varför det ska vara så omtalat -- fortfarande! Är homosexualitet onaturligt för att man inte kan få barn genom sexet? Då är det väl lika onaturligt att man har sex även när kvinnan inte har ägglossning -- hon kan inte bli gravid då heller...

2011-12-10 @ 00:14:44
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Är det något speciellt du ville uppmärksamma mig på i det du skrivit eller? Kram!

2011-12-10 @ 19:14:50
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0