Intervju med Erika

1-Vem är du? 
Jag heter Erika, tog studenten i år från Berga Naturbruk. Glad och trevlig tjej som älskar körningen och fotograferandet.
 
2-hur är din uppfattning om mobbing i skola och samhälle?
Det finns ingen skola som mobbning inte försekommer på, va ja har hört så har inte många lärare/personal på skolor reagerat på mobbning, även om den har varit öppen (elever som blir mobbade framför personal). Mobbningen är väldigt synlig för dom som klarar av att acceptera att det försekommer mobbning

3-har du varit med om ungdomsvåld?
 Jag har sett det mesta en människa kan bli utsatt för (misshandel, sexuella övergrepp, försök till våldtäckt m.m.). Jag har blivit utsatt för rån, sexuella övergrepp, trakasserier, dödshot, våldtäckt, misshandel m.m

4-vilka samhällsfrågor brinner du för?
Kvinnors rätt i samhället samt att skolmiljön måste uppmärksammas, det är barnens/ungdomarnas arbetsplats största delen på dygnet, samhället måste bli ännu mer jämnställt.

5-Vad är din åsikt om trafficking (människohandel)?
 Då jag inte är så insatt i trafficing, så kan jag tyvär inte säga så mycket mer än att det inte är okej.

6- Vad tycker du om Sveriges rättssystem?
Det är väldigt bra i teorin, bra upplagt med bra regler och lagar, fast det följs inte i verkligheten. poliser finns, men dom inger ingen trygghet utan skapar skräck i samhället istället.

7-Har du blivit utsatt för någonting där samhällets olika instanser ska rycka in, men inte gjort det?
Ingen gång som jag har ringt till polisen/ambulans så har jag fått någon hjälp, dom har inte kommit till angiven adress. Dom har inte kommit för att försöka att hjälpa till, utan för att hitta boven, vilket i dom flesta fall har blivit jag som har blivit utsatt för något.

8- Du fotar ju mycket, vad har det haft för inverkan på ditt liv? 
 Jag tror inte att et har betytt så jättemycket för mitt liv, även om det alltid är kul att få riktigt fina kort.

9- vad tycker du om möjligheten att kunna vara anonym på nätet?
Jag tycker att det är bra att man kan vara anonym på internet, fast det är en stor nackdel när någon blir utsatt för mobbning, då det är svårt att få polisen så pass involverad att dom gör något och försöker att spåra personen i fråga
 
10- har du någonting du vill säga till de människor som läser bloggen?
Det vet jag inte, men det är väll kanske lite mer av visdomsord, det blir alltid bättre efter en viss tid, det finns alltd något posivivt med allt som är negativt.



Tack Erika!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0